I. Pilihen wangsulan kang bener kanthi cara menehi tandha ping ( X ) ing aksara A , B , C utawa D ing lembar wangsulan !
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 1 -3
1. Carane supaya Mukidi gelem nembang ing ngarep kelas, kanca-kanca dikongkon ….
A. madhep mburi
B. metu kelas
C. anteng
D. merem lan nutup kupinge dhewe-dhewe
2. Ukara kang ora trep miturut wacan kasebut yaiku ....
A. kadadeyan kasebut nalika piwulang nembang
B. Mukidi nembang ditonton kanca-kancane
C. Mukidi nangis amarga isin
D. Mukidi maju nembang paling keri dhewe
3. Pasen utawa amanat kang trep miturut wacan kasebut yaiku ....
A. dadi siswa aja isinan
B. dadi guru kudu galak
C. yen kancane maju kudu rame dhewe
D. dadi siswa ora prelu nggatekake kancane kang lagi maju
Tembang kanggo mangsuli pitakonan nomer 4 – 6.
4. Guru wilangan lan guru lagune tembang Durma kasebut yaiku .…
A. 12a, 7g, 6a, 7a, 8i, 5a, 7u
B. 12a, 7i, 6a, 7a, 8i, 5a, 7i
C. 12a, 7i, 6a, 7a, 8i, 6a, 7i
D. 12a, 7i, 7a, 7a, 8i, 5a, 7i
5. Tegese tembung ing badan priyangga saka tembang Durma kasebut yaiku ing ....
A. sajroning wong priya
B. sakabehing wong
C. awake wong liya
D. awake dhewe
6. Surasane tembang Durma ing dhuwur yaiku ….
A. Ala, becik, bener, lan luput kuwi saka wong liya. Mulane urip kudu eling lan waspada, ngati-ati saka sakabehing pitenah, lan nyingkiri pitenah
B. Ala, becik, bener, lan luput kuwi saka awake dhewe dudu saka wong liya. Mulane urip kudu ngati-ati saka sakabehing pitenah, lan nglakoni pitenah
C. Ala, becik, bener, lan luput kuwi saka awake dhewe dudu saka wong liya. Mulane urip kudu ngati-ati saka sakabehing pitenah, lan nyingkiri pitenah kanthi eling lan waspada
D. Ala, becik, bener, lan luput kuwi saka awake dhewe dudu saka wong liya. Mulane urip kudu nindakake sakabehing pitenah lan luput
7. Tembung gotong-royong, menawa ditulis aksara Jawa yaiku ....
A. gt=ry=
B. [go[toz\[ro[yoz\
C. [go[t=oz[ro[yoz\
D. [go[t=o[ro[y=o
8. Kudu lila legawa.
Ukara kasebut yen ditulis aksara Jawa yaiku ....
A. kufulilXgw
B. kufulillegw
C. kudulil[lgw
D. kudulillegw
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 9
9. Wacan kasebut miturut isine kalebu pariwara ....
A. barang
B. jasa
C. layanan masyarakat
D. kecik
10. Supaya bisa narik kawigatene bebrayan, biasane pariwara dikantheni ....
A. tulisan dawa
B. gambar
C. gagasan
D. motto
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 11 - 12.
11. Kang kudu dilakoni dening naga supaya bisa diakoni anak dening Ki Ajar yaiku ....
A. mlaku ngubengi gunung Merbabu
B. tapa nglengkeri gunung Merbabu
C. nganakake sayembara njabel sada
D. gelem dirambati oyod-oyodan
12. Ing crita ”Dumadine Rawa Pening” naga nglakoni tapa nglengkeri gunung meh tepung gelang nanging kurang sakilan, mula banjur arep kasambung nganggo ....
A. tongkate
B. tangane
C. buntute
D. ilate
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 13 - 14.
Gunung Kelud Njeblug Maneh
Nalika tanggal 13 Pebruari 2014, Gunung Kelud ngalami gempa vulkanik kaping 190. Nalika jam sanga bengi luwih limalas menit, status Gunung Kelud ditingkatake saka siaga dadi awas, mula ing tlatah iki warga banjur padha ngungsi. Kurang luwih jam sepuluh bengi kegiatan manungsa disterilake kang maune mung radhius limang kilo meter diundhakake dadi radhius sepuluh kilo meter amarga Gunung Kelud wis ngetokake lahar panas lan awu vulkanik.
Udan krikil saka Gunung Kelud sansaya ndadi, saengga para warga kumudu-kudu ndang diungsekake mligine warga ing tlatah Kecamatan Ngancar, Kediri lan Kota Pare Kediri. Tlatah Wates didadekake panggonan pengungsian warga kang mapan ing radhius sepuluh kilo meter saka Gunung Kelud. Nalika jam sepuluh bengi luwih seket menit swara njebluge Gunung Kelud keprungu nganti Solo lan Yogja kang adohe kurang luwih 200 km saka Gunung Kelud.
13. Status gunung Kelud diundhakake saka siaga dadi awas nalika ....
A. tabuh sanga seprapat bengi
B. tabuh setengah sepuluh bengi
C. tabuh sepuluh kurang seprapat bengi
D. tabuh setengah sanga bengi
14. Para warga kang kudu diungseke yaiku ....
A. warga ing tlatah Kecamatan Ngancar, lan Wates
B. warga ing tlatah Kecamatan Ngancar, Wates lan Kota Pare Kediri
C. warga ing tlatah Kecamatan Ngancar, Kediri lan Kota Pare Kediri
D. warga ing tlatah Kecamatan Wates, Kediri lan Kota Pare Kediri
15. ?wjik\kLeqikG|ljw,luwihbecikSi=p]sj.
Parikan sing etungane padha karo ndhuwur yaiku ....
A. Ngasah arit nganti landhep, dadi murid kudu sregep
B. Abang abang ora legi, yen dirasa dadi pait
C. Pitik walik saba kebon, iku arane dadi nanas
D. Sega soto lawuh krupuk, rujak uleg gula jawa
16. Adusa nuli mangkata .
Panulisane aksara Jawa sing bener, yaiku …
A. ?afusnulim=kt.
B. ?afusSnulimztT.
C. ?afusSnulim=ktT.
D. ?afusnulim=k[tT.
17. Tembung ing ngisor iki kang panulisane kurang trep yaiku ….
A. k-aisinF|nt
B. p]mns}gepSinau
C. lemhregefFiresikKi
D. xgXzlr=
18. ?bpkNe[mBda/s[tkLivCi.
Tulisan aksara Jawa iku latine ....
A. Bapak dahar sate klinci
B. Bapak nembe dhahar sate klinci
C. Bapak dahar sate kelinci
D. Bapak nembe dahar sate kelinci
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 19 - 20.
19. Peksi Jatayu punika mitranipun Prabu Dasarata.
Tembung ing ngisor kang nunggal teges karo tembung mitra, yaiku ....
A. mungsuh
B. sadulur
C. kanca
D. ingon-ingon
20. Ing pungkasanipun lampah, peksi Jatayu kawon ing yuda mengsah Rahwana.
Ukara kasebut yen ditegesi liya yaiku ....
A. Pungkasane lakon manuk Jatayu kalah perang mungsuh Rahwana.
B. Pungkasane lakon manuk Jatayu menang perang mungsuh Rahwana.
C. Pungkasane lakon manuk Jatayu unggul perang mungsuh Rahwana.
D. Pungkasane lakon manuk Jatayu mimpang perang mungsuh Rahwana.
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 21 – 22.
21. Anoman bisa nemoni Dewi Sinta lan ..., malah bisa ngaturake ali-aline Sri Rama menyang Dewi Sinta.
Ukara kang trep kanggo njangkepi ukara kasebut, yaiku ....
A. Anoman
B. Dewi Trijatha
C. Dasamuka
D. Rama Wijaya
22. Irah-irahan kang trep kanggo wacan kasebut yaiku ....
A. Anoman Duta
B. Anoman Obong
C. Senggana Lair
D. Taman Keputren
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 23
23. Kanthi nggatekake guru lagu lan guru wilangane, cakepan tembang kasebut kalebu tembang macapat ....
A. Sinom
B. Pangkur
C. Dhandhanggula
D. Durma
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 24
Sasmitaning ngaurip puniki
mapan ewuh yen ora weruha
tan jumeneng ing uripe
akeh kang ngaku-aku
pangrasane sampun udani
tur durung wruh ing rasa
rasa kang satuhu
rasa ning rasa punika
upayanen darapon sampurna ugi
ing kauripanira
24. Ukara kang kagaris ngisor ing cakepan tembang kasebut duweni teges ....
A. pratandha, ngadeg, satemene
B. isi, meneng, setya
C. pratandha, jeneng, nyata
D. isi, ngadeg, setya
Wacan kanggo mangsuli pitakonan nomer 25
Lamun sira anggeguru kaki
amiliha manungsa kang nyata
ingkang becik martabate
sarta kang wruh ing kukum
kang ngibadah lan kang wirangi
sokur oleh wong tapa
ingkang wus amungkul
tan mikir pawewehing lyan
iku pantes sira guronana kaki
sartane kawruhana
25. Andharan kang trep miturut isi cakepan tembang kasebut yaiku ....
A. Mergurua marang wong kang ala martabate
B. Aja golek guru kang ngerti hukum
C. Wong kang seneng ngibadah ora pantes didadekake guru
D. Megurua karo wong kang ora mikir pawewehing wong liya
26. Temanten kakung nyuntakaken isining kampil arupi arta receh/ krincing mawi dipuncampuri uwos punapa dene ketan dhateng pangkoning temanten putri ingkang winadhahan tilam lampus (klasa bangka).
Adicara adat manten kasebut diarani ....
A. balangan suruh
B. kacar-kucur
C. dulangan
D. bobot timbang
27. Mujudaken satunggaling kekudangan murih temanten kakung putri, tetepa manunggal ing lair lan batosipun, jumbuh ing reh sadaya gegayuhanipun. Satunggal lan satunggalipun sageda sami dene nampi kawontenan kanthi tulusing manah sinartan panembah, mugi-mugi kekalihipun sami dene saged asung saha nampi samukawis ingkang samesthinipun.
Wacan kasebut minangka pasemon adat manten ....
A. bobot timbang
B. balangan suruh
C. dulangan
D. kacar-kucur
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer 28 – 29.
Mitoni iku asale saka tembung pitu. Upacara adat iku dianakake nalika calon ibu nggarbeni pitung sasi, tujuane kanggo kaslametan calon bayi lan ibune utawa kanggo sing sipate tolak balak. Ing tlatah tinentu, upacara iku uga diarani tingkeban.
Jabang bayi umur pitung sasi iku wis nduweni raga sing sampurna. Dadi miturut pangertene wong jawa, etangan umur pitung sasi iku prosesdumadine manungsa wis nyata lan sampurna utawa sapta kawasa jati. Rerangkening acara kanggo upacara mitoni luwih akeh tinimbang upacara ngupati. Urut- urutane yaiku siraman, nglebokake endhog pitik kampung ing jero kain calon ibu dening calon bapak, salin rasukan, brojolan, medhot lawe, mecahke wajan lan gayung, nyolong endhog, lan pungkasane kenduren.
28. Nalika jabang bayi umur pitung sasi ana ing guwa garbane ibu, dianakake upacara adat ....
A. tingkeban
B. neloni
C. ngupati
D. brokohan
29. Ing ngisor iki kang kalebu tata cara mitoni yaiku ....
A. ngidak tigan
B. pidakan jadah jenang
C. bobot timbang
D. brojolan
30. Gambar ing sisih nuduhake upacara adat ....
A. Sinduran
B. Wiji dadi
C. Sungkeman
D. Kacar-kucur
31. ?sessian:30:fin,[ynSetaunHikuan ….
A. ;364;fin
B. :365;fin
C. ;356:fin
D. ;367;fin
32. ?finphlwnYaikut=gl\ ….
A. ;28;O[kTobe /
B. ;22;[d[smBe /
C. ;10;[no[pmBe /
D. ;21;Ap]il\
33. Para siswa cacah 257 bocah melu wasana warsa.
Yen katulis kanthi aksara Jawa dadi …
A. ?prsiSwcca\;257;[boca\[mluwsnw/s.
B. ?prsisWcca\;257;[boch[mluwsnw/s.
C. ?prsiSwcch;257;[boch[mluwsnw/s.
D. ?prsisWcch;257;[boch[mluwsnw/s.
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer 34 .
Bapak Ibu guru sarta karyawan-karyawati SMPN Danakerta ingkang kinurmatan. Para adhi kelas 7, 8, tuwin kanca-kanca kelas 9 ingkang kula tresnani.
34. Andharan sesorah kasebut kalebu perangan sesorah ....
A. atur pakurmatan marang para tamu
B. puji sokur dhumateng Gusti Ingkang Maha Welas
C. atur panuwun dhumateng para rawuh
D. piweling lan pangarep-arep
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer 35.
Sumangga kita ngonjukaken puja-puji syukur dhumateng Gusti Ingkang Maha Agung ingkang sampun paring berkah barokah dhumateng kita sadaya, saengga saged makempal wonten ing aula SMPN Danakerta ngriki kanthi bagas waras tanpa alangan satunggal punapa.
Para rawuh ingkang bagya mulya. Kados ungeling unen-unen mensana in corpora sano, bilih resiking jiwa ugi nedahaken resiking raga. Samanten ugi, karesikan badan, karesikan lingkungan, saha papan sanesipun ing sekolah punika wigatos sanget.
35. Saka pethilan sesorah kasebut, kang kalebu perangan pambuka sesorah yaiku ....
A. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Bapak saha Ibu guru ingkang dhahat kinurmatan. Para siswa-siswi SMPN Danakerta ing kang kula tresnani
B. Para rawuh ingkang bagya mulya. Kados ungeling unen-unen mensana in corpora sano, bilih resiking jiwa ugi nedahaken resiking raga
C. Sumangga kita ngonjukaken puja-puji syukur dhumateng Gusti Ingkang Maha Agung ingkang sampun paring berkah barokah dhumateng kita sadaya, saengga saged makempal wonten ing aula SMPN Danakerta ngriki kanthi bagas waras tanpa alangan satunggal punapa
D. Kados ungeling unen-unen mensana in corpora sano,bilih resiking jiwa ugi nedahaken resiking raga. Samanten ugi, karesikan badan, karesikan lingkungan, saha papan sanesipun ing sekolah puika wigatos sanget
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer 36.
Para Bapak, Ibu guru, sarta kanca-kanca ingkang kula tresnani, kados kawuningan bilih kelas IX sakedhap malih nglampahi ujian nasional. Namung donga saha panjurung saking sadayanipun. Mugi-mugi kula sakanca saged nggarap ujian nasional kanthi gancar lan saged lulus sadaya, aamiin Allahuma aamiin.
Wusana, cekap samanten atur kula, bok manawi wonten kiranging trapsila atur kula, kula nyuwun agunging pangapunten.
Nuwun, nuwun.
Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
36. Kang kalebu Panutup sesorah ing wacan kasebut, yaiku….
A. Para Bapak, Ibu guru, sarta kanca-kanca ingkang kula tresnani, kados kawuningan bilih kelas IX sakedhap malih nglampahi ujian nasional
B. Wusana, cekap samanten atur kula, bok manawi wonten kiranging trapsila atur kula, kula nyuwun agunging pangapunten
C. Namung donga saha panjurung saking sadayanipun. Mugi-mugi kula sakanca saged nggarap ujian nasional kanthi gancar
D. Nuwun, nuwun. Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer 37.
(Kemuning krungu tangise ibune kang lagi gegeran karo bapake. Dheweke lungguh ijen sinambi nggawa buku, wedi yen arep matur sesuk kudu mbayar buku kasebut).
Ibu : “Bukune regane pira Ndhuk?”
(Kemuning kaget. Ora ngerti yen ibune wis ana ing sisihe awit mau. Kemuning ngaturake kertas sing isine cathetan dhuwit sing kudu dibayar).
Ibu : “Ndhuk, matura marang sing ndhawuhi, menawa anggone mbayar buku wulan ngarep wae!”
Kemuning : “ Moh Bu, aku isin karo kanca-kanca” ucape karo prembik-prembik.
Ibu : “ Ora usah ndadak nganggo nangis, sesuk bayara buku kuwi!”
Kemuning : “ saestu lho bu, aku wegah ditagih-tagih terus.”
Ibu : “ Iya Ndhuk.”
37. Watake Kemuning manut teks sandhiwara kasebut yaiku ....
A. ora pangerten marang wong tuwa
B. ngugemi janji marang wong liya
C. seneng mbiyantu wong tuwa
D. ora bisa urip mandiri
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer38.
(Kaya biasane, esuk umun-umun Jumilan wis tangi turu. Dheweke cepet-cepet njupuk sapu kanggo nyapu latar. Kegiyatan kasebut wis dadi kewajibane Jumilan saben dina. Dheweke eling bab kerepotane ibune).
Ibu : “ Wis rampung durung Jum, enggala mangkat sekolah, wis jam nem lho”
Jumilan : “ Sampun Bu, menika nembe rampung adus”
(Jumilan nyawang Ibune sing lagi umbah-umbah klambi titipan tanggane).
Jumilan : “Bu kula mawon ingkang umbah-umbah, ibu leren rumiyin!”
Ibu : “ Ora usah Le, kowe sekolah wae sing sregep. Mbesuk yen gedhe uripmu ben kepenak, ora rekasa kaya ibu”
Jumilan : “ Nggih Bu”
38. Piwulang kang bisa dijupuk saka pethilan teks sandiwara kasebut yaiku ....
A. Yen duwe Ibu kang uripe rekasa ora usah direwangi
B. Dadi bocah kudu mangkat sekolah sing gasik
C. Yen arep mangkat sekolah kudu ngrewangi wong tuwa dhisik
D. Yen arep urip sarwa kepenak, kudu manut kandhane wong tuwa
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer39.
Esuk iku Nawang lan Midin menyang mburi omah, sinambi omong-omongan.
Nawang : “ Kang, kepiye yen manut panemune panjenengan? Lemah iki wis diduweni dening bapak ibune dhewe wiwit jaman biyen. Lha kok saiki diaku jare duweke angkatan laut. Malah aku krungu prekara iki digawa menyang pengadilan.”
Midin : “ ya kok, aku ya gumun setaun njinggleng sarendheng, wong lemah wis dadi kampung tuwa ngene kok bisa-bisane dadi ontran-ontran. Yen ngenani bab pengadilan kaya kandhamu iku malah durung krungu, lha nek bocah-bocah kae embuh.” (Midin mbeneke caping karo ngawe Tonah kang ngadeg rada adoh)
Tonah : “ Wonten napa Pak Dhe?”
Midin : “Ndhuk Nah, apa bener yen kampunge dhewe iki wis disidangke menyang pengadilan?”
Tonah : “ Nggih Pak Dhe, kula ngertos wonten TV, lajeng pihak angkatan laut ingkang menangaken.”
39. Miturut teks sandiwara kasebut bab kang dirembug dening paraga yaiku ....
A. rebutan lemah warisan
B. lemah kang diaku angkatan laut
C. ontran-ontran ning kampung
D. Angkatan laut tuku lemah kampung
Wacan ing ngisor iki kanggo mangsuli pitakonan nomer40.
Bel mlebu kelas wis keprungu, siswa kelas 9B padha mlebu kelas.
Pak Johan : “Sugeng siyang bocah-bocah.”
Siswa : “Sugeng siyang Pak.”
Pak Johan mirsani kahanan kelas, Erika lan Estri lagi nyapu kelas sing reged.
Pak Johan : “ Lho kok ora ana sing ngrewangi kancamu kuwi”
Erika : “Nggih Pak, menika kanca-kanca sami mbucal regedan wonten ngandhap meja”
Estri : “ Ya Pak, kuwi Sastra lan Jono senenge mbuwang kulit kacang ing ngisor meja.”
Erika : “ Hus, matur karo Pak guru kok kaya ngono!”
40. Manut teks sandiwara kasebut, ature Estri marang Pak guru sing bener yaiku ....
A. “ Ya Pak, niku Satra lan Jono senenge mbucal kulit kacang ing ngisor meja”
B. “ Ya Pak, niku sastra lan jana remene mbucal kulit kacang ing ngandhap meja.”
C. “ Nggih Pak, menika Sastra lan Jono remenipun mbucal kulit kacang ing ngandhap meja.”
D. “Nggih Pak, niku Satra lan Jono remene mbucal kulit kacang ing ngisor meja.”
II. Wangsulana pitakon-pitakon ing ngisor iki kanthi trep!
1. Sebutna paugerane tembang dhandhanggula!
a. guru gatra
b. guru wilangan
c. guru lagu
d. watake tembang
2. Ukara iki gantinen dadi basa krama alus!
a. Bu Aryadi lunga menyang pasar tuku gula.
b. Bapak ora nyambut gawe amarga lara untu.
3. Ukara ing ngisor iki owahana dadi aksara latin!
a. ?[p+nimulihse[kolh,
b. ?k+mifHj/k+utBh,
c. ?p+ik]is}gep\f+ik/i.
d. ?semutHix=anai=suket\,
4. Jlentrehna upacara adat panggih manten ing ngisor iki!
a. sungkeman
b. balangan suruh
5. Tulisna tuladha panutup ing sesorah!
No comments:
Post a Comment